Mercator Medical miał ok. 4,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto i ok. 7,2 mln zł EBITDA w I kwartale br., podała spółka, przedstawiając szacunkowe dane. Nastąpiło to przy rosnących o 22 proc. (do 89,6 mln zł) przychodach ze sprzedaży.
Poprawa rezultatów to przesunięty w czasie efekt stabilizacji otoczenia rynkowego i pozytywnych trendów w zakresie cen lateksu i rękawic (wpływ głównie na segment produkcyjny) i kursu dolara w złotych (wpływ głównie na segment dystrybucyjny) – podaje spółka w komunikacie.
„Zgodnie z naszymi przewidywaniami, w 2017 roku z kwartału na kwartał notowaliśmy coraz lepsze wyniki w porównaniu rok do roku. Biorąc pod uwagę fakt, że w wynikach I kw. 2018 ujmujemy jeszcze nie w pełni efektywną produkcję z nowej fabryki, w rok 2018 wchodzimy już z marżami zbliżonymi do roku 2016, a jednocześnie rozwinęliśmy od tamtego czasu skalę biznesu” – tłumaczy Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych.
Na przyszłe wyniki Grupy Mercator Medical istotnie wpłyną efekty realizacji trzyletniej strategii 2016-2018. Opiera się ona na czterech filarach, tzn. budowie fabryki rękawic nitrylowych, uruchomieniu fabryki wyrobów z włókniny, ekspansji w Europie Zachodniej i wzmocnieniu pozycji w regionie CEE.
Mercator Medical to producent i dystrybutor jednorazowych rękawic medycznych i rękawic gospodarczych, opatrunków medycznych oraz medycznych produktów z włókniny. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW.