Premierowa edycja SingularityU Poland Global Impact Challenge dobiegła końca. Zwycięzcami zostały projekty Luna i Cardio technology Kamila Adamczyka. Ten drugi projekt podejmuje prace nad sono-elektrycznym implantem, który ma pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Już osiągniętym efektem jest wydłużenie życia pacjenta z roku do dwóch lat, a w planach zwielokrotnienie tego wyniku.
Cardio technology – to projekt podejmujący prace nad sono-elektrycznym implantem, który ma pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Technologia Tumor Treating Field stworzy warunki do prowadzenia skutecznej terapii bez efektów ubocznych, typowych dla klasycznych metod walki z nowotworami. Już osiągniętym efektem jest wydłużenie życia pacjenta z roku do dwóch lat, a w planach zwielokrotnienie tego wyniku.
„Jak byłem na drugim roku studiów, byłem świadkiem jak lekarz przekazuje pacjentowi diagnozę i postanowiłem, że chcę dać nadzieję ludziom z nowotworem. Wierzę, że wyjazd do Doliny Krzemowej pomoże zrealizować to marzenie. Jestem niesamowicie szczęśliwy” – dodał Kamil Adamczyk.
Finał konkursu zgromadził autorów dziesięciu najlepszych projektów z ponad stu aplikacji, które wpłynęły w tegorocznej premierowej edycji. Dominowały projekty zdrowotne, m.in. Zettagene pozwalający przedłużyć nasze życie, Vibro View pomagający osobom niedowidzącym czy DrOmnibus obniżający skutki autyzmu.
Zwycięzcy wyjadą teraz do Doliny Krzemowej i rozpoczną 10-tygodniowy program inkubacyjny Singularity University (7 tygodni w siedzibie organizacji w NASA Research Center, 3 tygodni wdrożeniowych w Polsce).
Finał konkursu zgromadził autorów dziesięciu najlepszych projektów z ponad stu aplikacji, które wpłynęły w tegorocznej premierowej edycji. Organizatorem Global Impact Challenge jest fundacja Digital University. Konkurs wsparli finansowo Sebastian Kulczyk, Grupa Pracuj, Fundacja PFR oraz Finastra. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęły ambasady Stanów Zjednoczonych, Izraela, Centrum Nauki Kopernik oraz Startup Poland.