Neuca stawia na telemedycynę

„Przyszłość medycyny to telemedycyna. Dzięki niej zwiększamy dostęp pacjentów do opieki zdrowotnej oraz poprawiamy ich jakość życia. Dlatego zakładam, że w ciągu następnych kilku miesięcy uda nam się zwiększyć zaangażowanie w spółkę Telemedycyna Polska” – zapowiada Piotr Sucharski, prezes Neuca.  Obecna umowa inwestycyjna pomiędzy Neuca a Telemedycyną Polską zakłada zwiększenie zaangażowania do 51 proc. do końca 2019 roku.

Dziś Neuca 'pilotuje’ dwa programy telemedyczne: kardiologiczny (zapis ekg pacjentów w programie jest monitorowany przez całą dobę przez kardiologów) oraz diabetologiczny, którego głównym celem jest edukacja chorych na cukrzycę a lekarz może w każdej chwili pobrać dane z glukometru danego pacjenta i np. powiadomić go o konieczności zmiany dawki insuliny czy też diety.
„Dziś z naszych programów korzysta 7-8 tys. chorych, przede wszystkim tych z małych ośrodków, gdzie dostęp do specjalisty jest utrudniony. To bardzo dynamicznie rozwijający się segment, bo w ciągu ostatniego roku liczba pacjentów wzrosła o 360 proc.” – wyjaśnia Tomasz Dąbrowski, dyrektor departamentu badań klinicznych i telemedycyny firmy.

Jak dodaje spółka przymierza się do uruchomienia kolejnego programu telemedycznego – dla pacjentów z problemami diabetologicznymi i kardiologicznymi jednocześnie (cukrzycy często towarzyszą problemy z sercem).

Sucharski zaś podkreśla, że liczba pacjentów korzystająca z ich rozwiązań rośnie, mimo iż od maja zostały wprowadzone opłaty abonamentowe (95 zł miesięcznie w programie kardio i 29,90 zł w programie dla cukrzyków). Przez ostatnie dwa lata były one całkowicie darmowe.

Grupa Neuca jest liderem rynku hurtowej sprzedaży leków. Łączny udział spółek z grupy Neuca w krajowym rynku hurtu aptecznego na koniec 2017 r. wyniósł 29,3%.

Kapitał na Zdrowie