Ministerstwo nie prowadzi obecnie prac analitycznych w zakresie możliwości wprowadzenia dodatkowego podatku od reklam leków dla firm sektora farmaceutycznego – taką informację otrzymał PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty.
Odpowiedź Ministerstwa Zdrowia jest reakcją na zapytanie, które PASMI wraz z kilkoma organizacjami branżowymi skierowało w odniesieniu do publikacji artykułu w Rzeczpospolitej z dnia 1 października 2018 r., dotyczącego wprowadzenia nowego podatku od reklam leków.
We wspólnym piśmie do Ministra Zdrowia zwrócono się z wnioskiem o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie tym doniesieniom. W odpowiedzi, jaką otrzymało PASMI resort zdrowia zaprzeczył jakoby prace nad ww. opodatkowaniem branży farmaceutycznej miały miejsce.
„Jest to bardzo ważna wiadomość dla całej branży farmaceutycznej, ponieważ dementuje dotychczasowe doniesienia. Stabilność prawa jest gwarancją dla działalności gospodarczej i rozwoju przemysłu farmaceutycznego” – podkreśla cytowana w komunikacie Ewa Jankowska, prezes związku.
PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty promuje wśród społeczeństwa odpowiedzialne samoleczenie poprzez świadome i bezpieczne stosowanie produktów sklasyfikowanych jako Leki Bez Recepty. Jest członkiem AESGP – Europejskiego Stowarzyszenia producentów Leków OTC. Obecnie Związek zrzesza 20 podmiotów: Aboca, A&D Pharma, Adamed, Bayer, Biocodex, GSK, Johnson&Johnson, Klosterfrau, Omega Pharma Poland, Queisser Pharma, Pfizer, Polpharma, Reckitt Benckiser, Sanofi, Takeda, Teva, USP Zdrowie, Verco, Walmark oraz Polski Komitet Zielarski jako członek wspierający.