Medicover Polska wprowadził usługę mojeID, służącą do potwierdzania tożsamości pacjentów oraz umożliwiającą uzyskanie dostępu do portalu i aplikacji mobilnej bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego. Jest to pierwsze wdrożenie rozwiązania Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) w prywatnej opiece medycznej, podał KIR.
„mojeID to bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości przez internet dostarczane przez KIR. Pozwala klientowi uwierzytelnić się w portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza jego tożsamość. Potwierdzenie to odbywa się poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot – dostawcę tożsamości, np. bank. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia klienta umożliwia zdalne załatwienie formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem” – czytamy w komunikacie.
Medicover Polska to pierwszy prywatny podmiot z branży medycznej w Polsce, którego klienci będą mogli korzystać z mojeID.
„Znaczenie usług zdalnych w opiece zdrowotnej systematycznie rośnie i przewidujemy, że w kolejnych latach będzie rozwijać się równie dynamicznie. Telemedycyna, czyli porady medyczne i kontakt z lekarzem za pośrednictwem telefonu, czatu i wideorozmowy już dziś stanowią blisko 40% wszystkich odbywanych u nas wizyt. Mając tę świadomość, jako pierwsza prywatna firma medyczna, zdecydowaliśmy się na wdrożenie usługi mojeID. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci w całej Polsce będą mieli ułatwione korzystanie z naszych usług telemedycznych” – powiedział dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych i członek zarządu Medicover Artur Białkowski, cytowany w komunikacie.
Pacjenci Medicover Polska będą mogli skorzystać z mojeID, aby potwierdzić swoją tożsamość online i otrzymać dostęp do portalu pacjenta Medicover OnLine i aplikacji mobilnej Medicover bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego.
„mojeID jest rozwiązaniem znakomicie dopasowanym do potrzeb sektora usług medycznych w Polsce. Dla rozwoju tego segmentu rynku krytyczne są kwestie zagwarantowania bezpieczeństwa i poufności danych, szczególnie w kontekście usług świadczonych online. Mamy pełną świadomość wagi tego zobowiązania. Udostępnienie usługi mojeID w Medicover Polska jest dowodem zaufania dla kompetencji KIR we wdrażaniu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych” – powiedział prezes KIR Piotr Alicki, cytowany w komunikacie.
KIR wskazał, że zainteresowanie Polaków usługami udostępnianymi zdalnie zostało potwierdzone przez powszechne wykorzystywanie usług z obszaru e-państwa: m.in. składania wniosków o dowód, prawo jazdy, dostęp do Internetowego Konta Pacjenta czy ZUS. Dzięki mojeID szybkie i bezpieczne uwierzytelnianie użytkowników będzie w sposób zrównoważony wspierało procesy cyfryzacji zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w relacjach z sektorem komercyjnym i podmiotami administracji publicznej.
Z mojeID mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego i Banku Pekao (dostawcy tożsamości) oraz PGNiG Obrót Detaliczny (dostawcy usług komercyjnych).
KIR, powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce jest kluczowym elementem infrastruktury polskiego sektora bankowego. Za pośrednictwem prowadzonych przez KIR systemów rozliczeniowych Elixir, Express Elixir i Euro Elixir, obsługujących standardowe i natychmiastowe przelewy międzybankowe w złotych oraz krajowe i transgraniczne przelewy w euro, przetwarzanych jest ponad 1,7 mld transakcji rocznie.
(ISBnews)