W pierwszej połowie lutego, w porównaniu do analogicznego okresu miesiąc wcześniej, zanotowano wzrost sprzedaży leków leków (o 1,5 proc.). Jest to przede wszystkim zasługa zwiększonej sprzedaży leków bez recepty i wyrobów medycznych – wynika z analizy firmy PEX PharmaSequence.
W podziale na segmenty wzrosty odnotowano we wszystkich obszarach, z wyjątkiem suplementów, których sprzedaż sapdła o 1,9 proc.:
– leki OTC + 5,3%
– środki dietetyczne specjalnego przeznaczenia medycznego i żywieniowego + 1,7%
– pozostałe + 11,6%.
– wyroby medyczne + 4,2%
– kosmetyki + 1,8%
Z kolei w porównaniu do 16 pierwszych dni lutego 2019 rynek odnotował spadki o 3,1%, zarówno jeśli chodzi o leki na receptę – 3,7%, jak i bez recepty – 2,5%.
Spadki dotyczą wszystkich segmentów z wyjątkiem obszaru wyrobów medycznych. Tu odnotowano wzrost o 6,9%.
Spadki odnotowały:
– OTC – 3,8%
– suplementy – 0,1%
– kosmetyki – 1,7%
– środki dietetyczne specjalnego przeznaczenia medycznego i żywieniowego – 19,2%
– pozostałe – 6%.