Servier, Grupa Mercator Medical oraz Adamed – zostały uhonorowane prestiżowymi tytułami „Inwestor bez granic”. Wyróżnienia wręczono podczas gali towarzyszącej XII Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach (European Economic Congress – EEC).
„Inwestor bez granic” to honorowy tytuł przyznawany wyróżniającym się przedsiębiorstwom zagranicznym działającym w Polsce i polskim firmom skutecznie działającym za granicą. Nadrzędnym celem przedsięwzięcia jest propagowanie wzorowych – partnerskich, przejrzystych, opartych na zaufaniu i odpowiedzialności – relacji między inwestorem, rynkiem i administracją.
Servier otrzymał nagrodę za działalność w dziedzinie innowacji terapeutycznych, aktywność edukacyjną oraz inwestycje w nowoczesne technologie.
„Bardzo dziękuję za to wyróżnienie. Polska dla firmy Servier od początku była rynkiem priorytetowym. To tu postanowiliśmy ulokować nasze inwestycje w fabrykę, edukację oraz międzynarodowy ośrodek badań klinicznych. To tu dbamy o jakość, zarówno w Polsce, jak i Europie – od momentu wytwarzania substancji czynnej, aż po produkcję tabletek. Dziękujemy za dostrzeżenie naszego wysiłku inwestycyjnego” – wskazała Katarzyna Urbańska, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Spraw Publicznych firmy Servier Polska.
Firma Servier jest obecna na polskim rynku od 1992 roku. Szybko stała się jedną z czołowych firm farmaceutycznych w kraju, zatrudniającą dziś ponad 620 wykwalifikowanych pracowników, odpowiedzialnych za działalność naukowo-badawczą, produkcję, edukację i promocję.
Od ponad dwudziestu lat Servier poszukuje innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych, prowadzi badania, podejmuje współpracę naukową z lekarzami i farmaceutami, a także wspiera edukację zdrowotną pacjentów.
W kategorii „Polski inwestor za granicą” nagrodę otrzymała Grupa Mercator Medical za stworzenie globalnie działającej, specjalistycznej i nowoczesnej firmy działającej w ważnym sektorze współczesnej gospodarki.
„Tylko 10 proc. pracowników zatrudniamy w Polsce, a resztę na rynkach zagranicznych. Podobnie jest z inwestycjami. W przypadku sprzedaży Polska odpowiada za 20-25 proc. przychodów, a reszta to rynki eksportowe, zwłaszcza USA. Wyróżnienie 'Inwestor bez granic’ pasuje więc do naszego profilu działalności i sprawia mi dużą satysfakcję, że otrzymaliśmy ten tytuł” – skomentował Wiesław Żyznowski, prezes grupy Mercator.
Grupa Mercator Medical to producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Z uwagi na swoje blisko trzydziestoletnie doświadczenie, jest to rozpoznawalna marka w branży medycznej, oparta na polskim kapitale. Swoje produkty sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, a jako dystrybutor działa na rynkach Europy i Rosji. To jeden z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczący się podmiot na arenie międzynarodowej – z 2 proc. udziałem w rynku globalnym – prowadzący systematyczną ekspansję geograficzną na rynkach wyrobów jednorazowych. W swojej ofercie posiada około 120 produktów własnych oraz produkty renomowanych międzynarodowych marek. Łączny potencjał sprzedażowy Grupy to ponad 7 mld rękawic rocznie.
Adamed z kolei otrzymał nagrodę za konsekwentną realizację strategii rozwoju opartej na innowacyjności oraz ekspansji zagranicznej.
„Dziękujemy za to wyróżnienie. Historia Adamedu rozpoczęła się ponad 30 lat temu i od początku naszą misją było odpowiadanie na współczesne wyzwania medycyny. Te wyzwania nie mają granic, co pokazała też obecna pandemia. Naszą wartość budujemy na dwóch najważniejszych filarach: innowacyjności oraz internacjonalizacji. Chcemy być wizytówką nowoczesnej polskiej firmy na świecie. Chcemy inwestować na rynkach zagranicznych, ale też w Polsce. Ta nagroda może świadczyć o tym, że nam się to udaje” – powiedziała Katarzyna Dubno, dyrektor relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia Adamedu.
Adamed to polska firma farmaceutyczno-biotechnologiczna o rodzinnym rodowodzie i rodzimym kapitale, która powstała na bazie polskiej myśli naukowej i własnych patentów. Od powstania firmy Adamed w 1986 roku wyrósł na jedną z najważniejszych firm farmaceutycznych w Polsce eksportującą polskie leki na światowe rynki. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju oparta na dwóch filarach – innowacyjności oraz ekspansji zagranicznej – sprawiła, że Adamed stał się marką międzynarodową, a 500 produktów polskiej firmy jest dostępnych w 70 krajach na świecie. Jej dziewięć przedstawicielstw działa w Hiszpanii, Rosji, Czechach, Wietnamie, Kazachstanie, Uzbekistanie, we Włoszech oraz na Słowacji i Ukrainie.