Mercator Medical w ciągu najdalej 2-3 tygodni poinformuje rynek o rozpoczęciu nowej działalności. Spółka pracuje intensywnie także nad poszukiwaniem celów akwizycyjnych, zarówno w Europie, jak i poza nią, które by rozbudowały jej biznes i prowadzi już wstępne rozmowy w tej sprawie, poinformował prezes Wiesław Żyznowski.
„Chcemy powołać nową działalność – mocno synergiczną z naszą działalnością. W ciągu 2-3 tygodni, może nawet krócej, ogłosimy w raporcie co nowego zamierzamy robić, jak inwestować, co będzie mocno związane z naszym biznesem i co będzie synergiczne na co najmniej dwóch poziomach” – powiedział Żyznowski podczas konferencji online.
Prezes wskazał, że spółka ma dużo gotówki, co pozwala myśleć o realizowaniu akwizycji zarówno w Europie, jak też na innych rynkach. Na koniec marca br. grupa dysponowała ok. 663,4 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych (jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych).
„To nam pozwala bardzo mocno rozglądać się za obiektami akwizycyjnymi, które by rozbudowały nasz biznes. Mamy bardzo skonkretyzowane kryteria akwizycyjne, wiemy, jakie obiekty w Europie i poza Europą by nas interesowały i jesteśmy w trakcie intensywnych poszukiwań i wstępnych rozmów. Zakładamy, że będziemy ogłaszać opinii publicznej jakieś potencjalne przejęcia, kiedy już nie tylko znajdziemy odpowiedni podmiot, ale też zawrzemy z nim odpowiednie umowy co najmniej na poziomie umowy przedwstępnej” – zaznaczył.
Dodał, że spółka prowadzi w Europie i poza nią „intensywny proces zarzucania sieci i poszukiwania leadów”, które by spełniały jej dość konkretne i wyśrubowane parametry i kryteria.
„I jeżeli takie [spółki] będziemy namierzać, a już namierzamy oczywiście, będziemy je analizować i prowadzić rozmowy na temat ewentualnych przejęć, połączeń, aliansów strategicznych itd. Jesteśmy w tym procesie. To jest coś innego od tego nowego biznesu, ale jest z nim mocno powiązane” – podkreślił prezes.
Synergia między procesem M&A a nowym biznesem też będzie bardzo duża. Niedługo wszystko się ujawni, podsumował.
W marcu br. Mercator informował, że „z dużym prawdopodobieństwem” zdecyduje się w tym roku na rozwój nowego biznesu, synergicznego z dotychczasową działalnością, który otworzy nowe możliwości, zwłaszcza w zakresie innowacyjności i skalowalności.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r.
(ISBnews)