Mercator Medical ocenia, że w segmencie dystrybucyjnym branżowy kryzys popandemiczny dobiega końca, poinformowała wiceprezes Monika Żyznowska. Z kolei spółka zależna Mercator Estates „ma sporo projektów na stole”.
„W sektorze dystrybucyjnym jest on [kryzys] już tak naprawdę na finiszu” – powiedziała Żyznowska podczas konferencji prasowej.
„Sektor dystrybucyjny wypracowuje w tym momencie pozytywną marżę EBITDA i jest to trend pozytywny, natomiast sektor produkcyjny nadal jest w kryzysie branżowym” – dodała.
Przypomniała, że spółka na początku br. zamknęła najstarszą fabrykę i „nie rozmawia” o jej ponownym włączeniu. Jednocześnie pozostałe dwie fabryki wykorzystują moce w 100%.
„Planujemy wzrosty sprzedaży rękawic rok do roku, chcielibyśmy rosnąć szybciej niż rynek, jeżeli chodzi o ilości i wolumeny. Natomiast również mocno skupiamy się na dywersyfikacji oferty produktowej od rękawic, poprzez wdrażanie produktów komplementarnych” – powiedziała także wiceprezes.
W okresie trzech kwartałów 2023 roku Grupa Mercator Medical zwiększyła wolumen sprzedaży rękawic o blisko 15% r/r, do 3,3 mld sztuk, jednak średnia cena sprzedaży spadła o ponad 28% r/r. W rezultacie nastąpił spadek zanotowanych przychodów o 17%, do 352 mln zł.
Ponadto aktywna jest założona w czerwcu 2023 r. spółka zależna Mercator Estates, która rozwija działalność deweloperską w oparciu o nadwyżkę finansową grupy.
„Przez pierwsze kilka miesięcy działalności spółka zainwestowała w pierwszy projekt deweloperski 15,5 mln zł. Zamierzamy w sumie zainwestować ok. 150 mln zł w perspektywie do połowy przyszłego roku. W tym momencie mamy sporo projektów na stole, które przekraczają kwotę 150 mln zł, ale nie jestem w stanie powiedzieć, które będą sfinalizowane” – powiedziała Żyznowska.
„To jest biznes ogólnopolski, rozważamy inwestycje nie tylko w Krakowie” – dodała.
Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.
(ISBnews)