Mercator Medical miał wstępnie 10,8 mln zł zysku netto, 4,2 mln straty EBITDA w I kw.

Mercator Medical miał 10,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2024 r. wobec 18 mln zł straty netto w I kw. 2023 r. oraz 6,7 mln zł zysku netto w IV kw. 2023 r., podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane.

„Zarząd spółki Mercator Medical […] szacuje, że w pierwszym kwartale 2024 roku Grupa emitenta uzyskała następujące wyniki finansowe:

1) skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 130,9 mln zł, wobec 112,8 mln zł w I kw. 2023 r. oraz 116,7 mln zł w IV kw. 2023 r.;
2) skonsolidowany wynik EBITDA: -4,2 mln zł, wobec -25,1 mln zł w I kw. 2023 r. oraz -20,8 mln zł w IV kw. 2023 r;
3) skonsolidowany zysk netto: 10,8 mln zł, wobec 18 mln zł straty netto w I kw. 2023 r. oraz 6,7 mln zł zysku netto w IV kw. 2023 r.” – czytamy w komunikacie.

Na dzień 31 marca 2024 r. Grupa Mercator Medical dysponowała ok. 351,7 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych.

„Widzimy pozytywne efekty dokonanych działań dostosowawczych i optymalizacyjnych w segmencie produkcyjnym, jak również dystrybucyjnym. Z kolei o ile sytuacja na rynku rękawic jednorazowych wciąż jest daleka od naszych oczekiwań, to w pierwszym kwartale br. widać już było symptomy jej poprawy. Kolejne kwartały pokażą, czy te trendy mogą doprowadzić do zapewnienia trwałej rentowności w łańcuchu wartości rękawic jednorazowych. Skupiamy się na rękawicach premium oraz na asortymencie spoza rękawic, dywersyfikując biznes podstawowy i rozwijając linie o wyższej marżowości. Pracujemy nad projektami deweloperskimi, skupionymi w spółce zależnej Mercator Estates i z sukcesami inwestujemy nadwyżkę kapitałową na rynkach finansowych” – podsumowała wiceprezes Monika Żyznowska, która w ramach sukcesji od 30 maja br. obejmie funkcję prezesa zarządu.

Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.

(ISBnews)