Powstaje aplikacja dla chorych na AZS

Testowana jest wejsja pilotażowa EczemaQ – aplikacji dla osób chorujących na atopowe zapalenie skóry. AZS powszechnie znane jako egzema jest nie tylko najczęstszą, ale także najbardziej uciążliwą chorobą skóry na świecie, dotykającą 5-10 proc. dorosłych w krajach rozwiniętych, a jego częstotliwość występowania stale rośnie.

Aplikacja stworzona przez firmę Dermatogenix+ Inc. we współpracy z organizacją non-profit Eczema Quebec, ma sprawić, że chorzy otrzymają zdalny dostęp do spersonalizowanej opieki medycznej, co może wpłynąć zarówno na zwiększenie skuteczności leczenia, jak i komfortu psychicznego pacjentów. Transition Technologies PSC (TT PSC), globalny integrator rozwiązań IT, specjalizujący się procesach transformacji cyfrowej, aby zoptymalizować aplikację i umożliwić jej dalszy rozwój zastosował podejście serverless.

„W TT PSC dostrzegamy ogromny potencjał architektury serverless, która umożliwia osiąganie większej wydajności, skalowalności, a zatem również opłacalności rozwiązań mobilnych. Jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy wykorzystać go we współpracy z Dermatogenix+ Inc., rozwijając innowacyjną aplikację EczemaQ. Wierzymy, że tego typu projekty mają wpływ na rozwój branży HealthTech ukierunkowanej na ułatwienie pacjentom na całym świecie dostępu do rzetelnej informacji medycznej” – wyjaśnia Szymon Bartkowiak, CEO Transition Technologies PSC.

Aplikacja opracowana we współpracy z dr Carolyn Jack z Centrum Medycyny Doświadczalnej Uniwersytetu McGill w Montrealu, skupia się na pacjentach i zachęca ich do jej współtworzenia. Dzięki temu jest dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkowników i zapewnia dostęp do wartościowych informacji medycznych.

Podejście serverless pozwoliło na odblokowanie wartości danych zdrowotnych, skalowanie możliwości aplikacji oraz zapewnienie lepszych doświadczeń użytkowników. Dzięki temu pilotażowa wersja aplikacji EczemaQ może wzmacniać pozycję pacjentów poprzez dostarczanie dokładnych, spersonalizowanych informacji, poprawiać efektywność spotkań klinicznych oraz wspierać pacjentów w samokontroli choroby.

Jak podaje firma Gartner, branża medyczna wkracza w erę zaangażowania konsumentów, medycyny precyzyjnej oraz personalizacji opieki zdrowotnej. Aby optymalizować dane, poprawiać doświadczenia użytkowników oraz zwiększać wydajność systemów medycznych, coraz więcej przedstawicieli sektora wdraża innowacje wykorzystujące cyfrowe platformy zdrowotne.