PMR: Rynek dermokosmetyków wzrósł o 13,7% r/r do ponad 3 mld zł w 2023 r.

Rynek dermokosmetyków w Polsce zwiększył wartość o 13,7% r/r i przekroczył 3 mld zł w 2023 r., szacuje firma badawcza PMR. Prognozy PMR wskazują, że w latach 2024-2029 dynamika realna rynku będzie wyższa w całym horyzoncie prognozy niż ta obserwowana w 2023 r.

„W 2023 r. rynek dermokosmetyków w Polsce rozwijał się w tempie blisko 14% r/r, przekraczając 3 mld zł, wynika z danych zawartych w najnowszym raporcie PMR pt. 'Rynek dermokosmetyków w Polsce 2024′. Prognozy PMR wskazują, że w latach 2024-2029 dynamika realna rynku będzie wyższa w całym horyzoncie prognozy niż ta obserwowana w 2023 r., na co wpływ będzie miało m.in. wyhamowanie tempa wzrostu cen, a popyt stymulowany będzie przez zachowania konsumenckie” – czytamy w komunikacie.

Liczba sprzedanych opakowań nie wzrosła istotnie, to wartość sprzedaży zwiększyła się o blisko 14% r/r, przekraczając barierę 3 mld zł (sprzedaż apteczna i pozaapteczna łącznie). Duży udział w tak wysokim wzroście rynku miała inflacja, podkreślono w materiale.

„Wyniki badania PMR potwierdzają, że dermokosmetyki wciąż kojarzą się silnie konsumentom z aptekami i tam są kupowane przede wszystkim. Warto jednak zwrócić uwagę na spadek wskazań na apteki stacjonarne jako kanał zakupu w latach 2016-2023 (z 82% do 66%). Wiąże się to z faktem dynamicznego rozwoju sprzedaży online (bardzo duży wpływ mają tutaj apteki internetowe), jak również szerokiej dystrybucji tych produktów w wybranych sieciach sklepów drogeryjno-kosmetycznych, gdzie promowanie tych produktów może osiągać znacznie wyższą skalę” – czytamy dalej.

PMR zwrócił też uwagę, że sprzedaż dermokosmetyków odpowiada za coraz większą część rynku kosmetycznego w Polsce. W 2023 r. doszło też do wzrostu udziału sprzedaży dermokosmetyków w detalicznym rynku kosmetycznym.

„W kolejnych latach prognozujemy dalszy stopniowy wzrost tego udziału. Powodem jest wciąż niskie nasycenie dermokosmetykami w segmencie drogerii stacjonarnych oraz internetowych. Na ten stan rzeczy niewątpliwie mają wpływ wcześniej wspomniane zmiany w zachowaniach konsumentów, w tym zmiana miejsca zakupu dermokosmetyków” – podsumowano w informacji.

(ISBnews)