Synektik został wyłącznym dystrybutorem Hologic w Polsce

obraz radiologiczny piersi - diagnostyka raka piersi

Synektik podpisał umowę z amerykańskim koncernem Hologic, specjalizującym się w zaawansowanych technologiach diagnostycznych, na wyłączną dystrybucję jego produktów w Polsce. Grupa Synektik będzie odpowiadać m.in. za sprzedaż oraz serwis urządzeń diagnostycznych do mammografii i biopsji, a także sprzedaż instrumentów i akcesoriów.

Hologic to światowy lider w dziedzinie ochrony zdrowia kobiet. Firma jest m.in. pionierem w rozwoju cyfrowych systemów mammograficznych, w tym innowacyjnej tomosyntezy 3D, która znacząco poprawia dokładność wykrywania raka piersi, minimalizując fałszywe wyniki.

Umowa między Grupą Synektik a Hologic została zawarta na trzy lata. Jak podkreśla Cezary Kozanecki, założyciel i prezes zarządu giełdowej spółki, partnerstwo z amerykańskim koncernem pozwoli na istotne wzmocnienie portfolio produktowego Grupy w obszarze diagnostyki oraz terapii chorób kobiecych.

„Hologic jest technologicznym liderem m.in. w obszarze diagnostyki nowotworów piersi, a rozwiązania tej firmy są szeroko stosowane w klinikach i szpitalach na całym świecie. Inwestując w badania i rozwój, Hologic nieustannie wprowadza nowatorskie produkty, które częstokroć rewolucjonizują opiekę zdrowotną kobiet. Partnerstwo z Hologic doskonale wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Synektik, której jednym z filarów jest odważne inwestowanie we wdrażanie w polskiej opiece zdrowotnej zaawansowanych technologicznie rozwiązań” – komentuje Cezary Kozanecki.

Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet w Polsce, odpowiadając za blisko jedną czwartą wszystkich chorób nowotworowych u kobiet. Częstość zachorowań na raka piersi w Polsce jest niższa niż w krajach rozwiniętych, jednak odsetek zachorowań zdiagnozowanych na zaawansowanym etapie choroby jest wyższy, co przekłada się wyższą śmiertelność. W ramach programu wczesnego wykrywania raka piersi prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia, z bezpłatnych badań wykonywanych raz na dwa lata mogą skorzystać kobiety w wieku 45-74 lat.

„Statystyki nowotworów piersi w Polsce jasno pokazują potrzeby w obszarze diagnostyki tej choroby w naszym kraju. Warto położyć nacisk na równoczesne zwiększanie dostępności samych badań jak i intensyfikację edukacji społeczeństwa oraz promocję programów przesiewowych mammografii. Dzięki dostępności zaawansowanych technologicznie urządzeń diagnostycznych obecnie możliwe jest wykrycie choroby na początkowym etapie jej rozwoju, co istotnie zwiększa szanse pacjentek na całkowite wyleczenie. Chcemy, jako Grupa Synektik, wnieść swój wkład w promocję nowoczesnych rozwiązań w tym obszarze i edukację całego społeczeństwa w zakresie istotności regularnej diagnostyki pod kątem tego nowotworu” – informuje Cezary Kozanecki.